Indrumare

Citeste ghidul

Pentru a-ti oferi sfaturi cat mai bune si practice s-ar putea sa te rugam sa ne raspunzi la urmatoarele intrebari :

Motivul ingrijorarii tale

• Ce ai observat ? / La ce ai fost martor?
• Care este riscul implicat ?
• De ce vrei sa semnalezi acest lucru acum ?
• Cui vrei sa ii spui ?

Optiunile tale

• Exista cineva la tine la lucru (poate un coleg, un supervizor sau manager) caruia poti sa ii spui ceea ce te nelinisteste ?
• Puteti gasi solutia in interiorul echipei ?
• Mai sunt colegi care ar sunt dispusi sa isi manifeste si ei ingrijorarea/ sa vorbeasca?
• Are compania ta vreo regula interna despre cei care semnaleaza nereguli ?
• Ai mai cerut sfatul si altcuiva (sindicat, avocat, ONG) ?

Deznodamanturi posibile

• Cum poate fi rezolvata problema ?
• Care ar fi un deznodamant satisfacator?
• Ce ai putea sa faci daca crezi ca ai epuizat toate optiunile interne/ din interiorul companiei ?

Sfaturi practice atunci cand aduci la cunostinta o neliniste

L

asa faptele sa vorbeasca de la sine.

Concentreaza-te pe faptele unei situatii si axeaza-te pe ceea ce stii sigur ca s-a intamplat. Daca te bazezi doar pe zvonuri, pe ceva ce ai auzit s-ar putea sa iti superi sau sa iti infurii colegii si/sau angajatorul si s-ar putea sa-ti dauneze reputatia personala si relatiile la locul de munca.

Fa distinctia intre plangerile personale si interesul public.

O ingrijorare pentru binele publicului larg si propriile doleante nu sunt acelasi lucru. Daca consideri ca ai fost neindreptatit din perspectiva pozitiei pe care esti angajat, atunci ar fi mai bine sa folosesti procedura interna ca sa iti manifesti nemultumirea. Daca esti nesigur in care dintre cele doua categorii intra ingrijorarea ta, noi te putem sa te ajutam sa faci diferenta intre ele.

Fii un martor/un observator nu un reclamant.

Comunica ceea ce ai observat intr-o maniera profesionista, cu calm si in termeni de fapte. Daca stii cum s-ar putea rezolva problema, propune si o solutie. Facand declaratia / atragand atentia asupra neregulii/problemei ca un observator nu trebuie sa dovedesti ceea ce ai declarat si este important sa nu amani sesizarea ei asteptand sa acumulezi dovezi si facand pe detectivul.

Recomandarea altor organizatii care ofera consultanta

D

aca consultantii nostri nu te pot ajuta pentru ca fapta sesizata nu intra sub categoria whistleblowing/ aparatorilor de integritate/ sub incidenta misiunii noastre, vom incerca sa va directionam spre organziatiile care v-ar putea fi de ajutor. Vedeti lista cu alte contacte utile mai jos.

Alte organizatii

Informatie in Interesul Public este o organizatie non-profit

Vrem ca in curand sa putem oferii consultanta prin telefon, dar pentru asta avem nevoie de ajutorul tau.